מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
של"ח וידיעת הארץ - מינהלת הטיולים
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה למאגר הכתבות

משחקים/הפעלות על השביל | גיליון 15

share
שתפו עמוד:
משחקים/הפעלות על השביל | גיליון 15
נושא: מתודיקה ופעילויות
אזור בארץ: כל הארץ
גיליון: מס' 15

מתודה בשדה, אוסף פעילויות במרחב הפתוח, פעילויות על הדרך

אורית שניט היא חברת צוות פיתוח תכנים במטה אגף של"ח וידיעת הארץ.

בימים כאלה של מלחמה בדרום ובצפון, בימים שהעם מנסה לחזור לנהל שגרה מסוימת על אף המלחמה, הטבע ממשיך בשלו – פורח, קמל, מגדיר עוד נתיב ועוד שביל. ואני – על אף כל הקושי ועל אף מציאות החיים המורכבת שבה אנו מצויים – ממליצה בחום לצאת למרחבים הפתוחים, קצת לנשום אוויר אחר, קצת לשטוף את העיניים, קצת להירגע ובמקביל לייחל ליום שבו הכול יסתיים וכולם ישובו הביתה בבטחה. אני מצרפת הפעם להמלצה לצאת למרחב הפתוח המלצות למשחקים על הדרך שיאפשרו לכם להכיר טוב יותר אנשים קרובים ורחוקים.

מי את, מי אתה?

עד כמה אנחנו מכירים אנשי ציבור ותרבות ודמויות כאלה ואחרות ואת אלה שחיים סביבנו? במשחק הדרך, ננסה על ידי שאלות של כן ולא, לנחש מי הדמות שכתובה על גבנו.

מטרה

לגלות את השם של הדמות שרשומה על גבי כרטיסייה המוצמדת לתרמיל שעל גבו של המשתתף.

גיל מומלץ

כיתה ה' ומעלה

מקום פעילות

לאורך הדרך

דרך הפעילות

  1. המדריך נותן לכל משתתף כרטיסייה וגומייה או מנקה מקטרות.
  2. כל משתתף מחבר את הכרטיסייה ללולאה של התרמיל.
  3. המשתתפים רושמים על הכרטיסיות שמחוברות לתרמילים שמות של אנשים המוכרים להם: פוליטיקאי, איש תרבות, דמות מסרט, דמות מבית הספר וכיו''ב.
  4. על המשתתף לגלות מה השם שכתוב על הכרטיסייה המוצמדת לתרמילו באמצעות שאלות שהתשובה עליהן היא כן או לא.
  5. לאחר שמשתתף גילה את שם הדמות, אפשר להמשיך לשחק: למחוק את השם שהוא גילה ולכתוב שם חדש.

עזרים

כרטיסיות, אמצעי לחיבור הכרטיסייה לתרמיל, טושים לכתיבה

חבילה עוברת "על" הדרך

במהלך הדרך, נקבל חבילה ודרכה נכיר את המטיילים איתנו בסיור, אלה שעוזרים, שמנהלים או שסתם מטיילים.

barcode

מטרה

להכיר את חברי הקבוצה ולשים לב להתנהגויות המתקיימות במהלך סיור

גיל מומלץ

כיתות ד' ומעלה

מקום פעילות

לאורך הדרך

דרך הפעילות

המדריך מעניק למשתתף אחד את החבילה. המשתתף קורא את הפתק שעל החבילה. בהפסקה הבאה או במהלך הדרך (בהתאם להוראת המדריך), המשתתף יעביר את החבילה למשתתף המתאים לנכתב בפתק.

ציוד

חבילה עוברת

הערה: מומלץ להתחיל במשחק במחצית השנייה של המסלול.

מלל לפתקים לחבילה עוברת

העבירו את החבילה למי ש...

חקירה סמויה

במהלך משחק הדרך, נברר פרטים על אודות חברים מהקבוצה ש(אולי)לא ידענו קודם לכן.

barcode

מטרה

להכיר אישית את אחד מחברי הקבוצה בסיור

גיל מומלץ

כיתה ו' ומעלה

מקום פעילות

לאורך הדרך

דרך הפעילות

  1. כל חניך מקבל פתק ובו שאלה אישית המתייחסת למישהו אחר מהקבוצה.
  2. במהלך הסיור, על החניך לקבל תשובה לשאלה מהמשתתף ששמו רשום בפתק בלי לשאול אותו בפירוש ומבלי שהמשתתף הנשאל ידע שזו המשימה שהוטלה על השואל.

עזרים

נספחים: שאלות אישיות

שאלות לפתקים

  1. עלייך לגלות מה שם החבר הכי טוב של...
  2. עלייך לגלות איזו תוכנית טלוויזיה ... הכי אוהב/ת
  3. עלייך לגלות איזה מקום בארץ ... הכי אוהב/ת
  4. עלייך לגלות איפה ... הכי רוצה לגור שהיא/הוא יגדל/תגדל
  5. עלייך לגלות מה שם סבתא של ...