מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
של"ח וידיעת הארץ - מינהלת הטיולים

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה למאגר הכתבות

פתק כיס | גיליון 17

share
שתפו עמוד:
פתק כיס | גיליון 17
נושא: עזרי הדרכה
אזור בארץ: כל הארץ
גיליון: מס' 17

פתק כיס

ס"ט (ספורט שימושי) – 1929

שיר בוקר

נסביר שהיה נהוג לקרוא שירי בוקר במפקד בוקר, במעמד חגיגי ובטקסים מתאימים.

שחקו

נבקש מכל חוליה לכתוב שיר או חמשיר לבוקר טוב, לעולם יפה או לכל נושא אחר שתרצה ולהציגו בצורה יצירתית בפני הכיתה. חוליה שתסיים ראשונה לכתוב שיר ולהציגו בצורה יצירתית תקבל את מרב הנקודות.

ציוד

דפים כמספר החוליות וכלי כתיבה.

חג"ם (חינוך גופני מורחב) – 1939

חובשים בקטנה

נסביר שבמסגרת החג"ם נערכו קורסים ארציים למדריכים, לאתתים, לקשרים ולחובשים.

החלק המכריע בהכשרה ההגנתית בחג"ם התקיים מחוץ למסגרת החינוכית של בית הספר והופעל לאחר שעות הלימודים במסגרת ההגנה.

שחקו

נזמין זוג מכל חוליה.

אפשרות ראשונה: האחד יעמוד זקוף ללא תנועה וחברו יחבוש אותו בנייר טואלט בלי להותיר פתחים וחלונות. הזוג הראשון שיסיים חבישה צפופה לגמרי יעניק לחוליה שלו את מרב הנקודות.

אפשרות שנייה: נחלק לכל זוג את התמונה "ככה חובשים". אחד מבני הזוג יהיה החובש ואחד הנחבש. החובש יצטרך לחבוש את חברו כפי שהנער שבתמונה חבוש. החוליה שתחבוש נכון ראשונה תזכה במרב הנקודות.

גדנ"ע (גדודי נוער) – 1948

ספורט המוני, משחקים היתוליים

ספרו שמקורו של הספורט ההמוני הוא בספורט הטבלאי – המקובל כשיטה לארגון מפעלים ספורטיביים. מטרתו הפעלת המוני משתתפים במסגרת יחידתית. עקרונותיו: תחרות קבוצתית הדורשת עבודת צוות ופחות מקצועיות – דבר המשווה לתחרות אופי עממי. נושאי הפעילויות בספורט ההמוני הם: מקצועות מחנאיים, מקצועות אתלטיקה, מקצועות היתוליים, תחנות מנוחה, מבצעי עבודה ומקצועות קליעה.

שחקו

הזמינו נציג מכל חוליה, קשרו נר לקצה של חוט רקמה ואת החוט קשרו סביב הבטן של המשתתפים. בקשו מהם להשחיל את הנר לתוך בקבוק בלי לגעת בנר או בחבל בידיים. מי שישחיל ראשון את הנר לבקבוק ינצח ויזכה את החוליה שלו בנקודות.

ציוד

בקבוקי זכוכית ריקים ונרות קשורים לחוט רקמה כמספר החוליות.

מרוץ שליחים של ביצה או תפוח אדמה בכף 

הזמינו נציג מכל חוליה או את החוליה כולה לתחרות בין החוליות. תנו לכל נציג כף ובה ביצה, תפוח אדמה או כדור קטן ובקשו ממנו לאחוז בכף בפיו. בקשו מהמשתתפים ללכת כשידיהם מאחורי הגב עד לנקודה מסוימת. מי שיגיע ראשון כשתפוח האדמה עדיין על הכף ינצח.

ציוד

כפות כמספר המשתתפים, ביצה, תופח אדמה או כדור קטן כמספר החוליות.

של"ח וידיעת הארץ משרד החינוך – 1974

מולקולות

הסבירו שעבודה בחוליות מאפשרת ליותר תלמידים להשתתף ולבוא לידי ביטוי.

שחקו

בקשו מהמשתתפים להתהלך בחדר בחופשיות, בכל פעם, ציינו מספר, ועל המשתתפים ליצור קבוצות לפי המספר שציינתם.

מומלץ לשחק בפתיחת יום ולחלק כך את הכיתה לחוליות.