מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך

סוג מסלול: מאגר מסלולים

תיאור המסלול

אורך המסלול: כ - 6 ק"מ

תחילת המסלול בשכונות הצפוניות של ערד, קצה רח' חברון (מקביל לשביל ישראל) מהכניסה המרכזית של העיר. בתחילה הליכה על דרך סלולה לאחר מרחק קצר פונים ממנה ימינה, הולכים בין עצי שיזף (דלילים) עד לירידה לאפיק הואדי – שלוחה של נחל דומיה. באפיק הואדי 4 בורות מים מיוחדים – הראשון לאחר 1.3 ק"מ – שהמרחק ביניהם הוא כ-600 מ'. כ-200 מ' לאחר הבור הצפוני, עליה על גב שלוחה, מקיפים אותה מכיוון צפון מערב לדרום מזרח, כאשר השביל הכחול עושה פניה חדה צפונה ויורד לאפיק נחל דומיה, ממשיכים עוד כ-150 מ' ב"שביל שקוף", עד לבור מים יחודי במבנהו ובעל קשתות פנימיות, הבור כ-2.5 ק"מ מתחילת המסלול, נ.צ. 1693-0762. מהבור חוזרים לשביל הכחול והולכים צפונה. חוצים את אפיק הנחל בתוכו (ממזרח לנו) סוללות עפר, עולים ע"ג שלוחה ומגיעים ל"מאגורת רחמים", הנמצאת באפיק הנחל, בחזיתה סכר לאגירת מים, נ.צ. 1697-0767 עד לכאן 3.2 ק"מ. מ"מאגורת רחמים" פונים עם השביל הכחול מזרחה. לאחר כ-100 מ' פוגשים בשביל אדום ופונים אתו ישר צפונה לכיוון בתי ערד, תוך טיפוס באפיק ואדי – זהירות לעיתים זורם בו ביוב. בהגעה למישור הישוב פונים ימינה לכיוון גן ציבורי, חוצים אותו ומגיעים לחניית הרכב.

הוראות הגעה

בקצה הצפוני של דרך חברון, לפני הפניה שמאלה, נ.צ. 1695-0746. מסלול מעגלי.

טיול לאחר גשם

מוגבל מחשש לשיטפונות

כן

מאושר לטיול בעומס חום

תשלום

חשוב לדעת

סכנת החלקה. זהירות מפני נפילה לבורות המים. ביוב בעליה לכיוון ערד.

אתרי לינה סמוכים

בסמוך לבורות המים, "מאגורת רחמים", בגן הציבורי שבסוף המסלול.