מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך

סוג מסלול: מאגר מסלולים

תיאור המסלול

אורך המסלול: כ - 12 ק"מ

המסלול מתחיל מחניון הלילה של נחל שחורת, בדרך עפר נוחה (ירוק 20465) עובר בערוץ הנחל ונכנס לתוך הקניון (מכאן הוא בצמוד לשביל ישראל) עולה ומטפס בקניון באורך של כ- 2 ק"מ. כבר בתחילתו, אנו פוגשים שני מפלים יבשים הנמצאים במרחק לא רב האחד מהשני. קירות הקניון תלולים ומחודדים. הקניון בנוי משכבות סלעי יסוד צבעוניים מרהיבים, כשהמרחק ביניהם משתנה לסרוגין ונותן תחושת הליכה באפיק קניוני צר. לאורך המסלול הזרוע בסלעים, גבים שלרב סתומים ואפיקי זרימה המשבשים את רצף ההליכה. ניתן להבחין בחי ובצומח האופייניים לאזור הרי אילת וכן שרידי פעילות האדם מהעבר. לאחר מוצא הקניון פונים שמאלה לתחילת העליה להר שחורת (אדום 20450), בשיפוליו המזרחיים. העליה צרה יחסית ותלולה מאד, לאורך כ- 2 ק"מ ונדרש מאמץ רב לעליה. בתום העליה – תצפית מרהיבה "תצפית מול הר שחורת". הירידה תלולה מעט ובסופה מפגש שבילים כחול לנחל רודד, שחור ל"גיא אבוד" והמשך בשביל (כחול 20445) דרומה, דרכו ממשיך המסלול. כאן מומלץ מאוד במידה והזמן מאפשר – לסטות אל גיא אבוד (שחור 20483, הלוך חזור). לאחר כק"מ, פיצול שבילים – כחול פונה ימינה והמסלול שלנו ממשיך ישר (שחור), ירידה בשחור, בערוץ ואדי צר ותלול יחסית, שסלעיו מרהיבים ביופיים. בסיומה, אנו מגיעים לערוץ נחל נטפים, שם נפנה ימינה-מערבה (ירוק 20469) ומיד מטפסים בקצה שלוחה גבוהה ותלולה. ככל שממשיכים מערבה, השביל יורד לצידה הצפוני של השלוחה, אך תמיד נמצאים מעל אפיק הנחל. לאחר כק"מ יש שני אפשרויות להמשיך: או להמשיך על השביל הירוק, או לרדת לאפיק נחל נטפים (שחור), שמתחבר חזרה אל נחל נטפים בהמשך. בנחל בולדרים רבים, לאורך הערוץ, שיחים בשרניים רבים של צלף סחוסי. בסוף המסלול הירוק, מגיעים אל מעיין עין נטפים. המשך המסלול והיציאה מהנחל דרך צידו הצפוני של הנחל, במקטע תלול שעובר בחלקו בתוך חריצי הסלע של המצוק. לאחר העליה – ישנה אפשרות לעלות בשביל ג'יפים לכיוון כביש 12, וישנה אפשרות (מועדפת) להמשיך בשביל (שחור 20473) ולסיים בחניון לילה הר יהורם.