מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך

סוג מסלול: מאגר מסלולים

תיאור המסלול

אורך המסלול: כ - 5 ק"מ

תחילת המסלול בחרבת רקית המאופינת בשרידי ישוב עתיק המכיל גם בית בד ובורות מים. מרקית ממשיך המסלול בירידה מתונה לאורך שלוחה, חוצה את כביש בית ההבראה ומגיע למצוק מעל למערת ישח. המסלול ממשיך לאורך חצי הגובה של המדרון באפיק הדרומי של נחל אורן מעל לכביש בית אורן ותוך מעבר בתוך ולאורכם של "צנירים" יפיפיים. בהמשך, המסלול מטפס על גב השלוחה ויורד בתלילות רבה בקצה השלוחה עד לאפיק נחל בוסתן וממנו בבקעת פיתחת נחל אורן מגיע לחניון שם הוא מסתיים. באזור הצנירים ובקצה השלוחה קימות תצפיות יפיפיות על מבצר עתלית והים התיכון. בגב השלוחות עצי אורן לרוב ובמדרונות חורש ים תיכוני האופיני לאזור. המסלול ברובו מוצל ובסופו בפיתחת נחל אורן מטע זיתים גדול, עצי חרוב ותאנים לרוב.

הוראות הגעה

מכביש 4 פונים בצומת אורן לקיבוץ בית אורן ובדרך פונים ימינה למלון יערות הכרמל עד לשלט שנמצא משמאל לכביש ומורה על הדרך לחרבת רקית, כעבור כ100 מטר ישנה פניה שמאלה לחניון. במקום חניון נוח לאוטובוסים ברזיות ושירותים. למגיעים מצומת דמון חולפים על פני הכניסה לקיבוץ אורן וממשיכים בנסיעה עד לפניה למלון יערות הכרמל