מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך

משרד החינוך

חדר המצב של משרד החינוך חדר המצב פעיל 24 שעות ביממה

חזרה לקטלוג

חורבת בורגין בפארק עדולם (נופי מולדת)

שתפו עמוד:
סוג מסלול: נופי מולדת

תיאור המסלול

אורך המסלול: כ - 1.5 ק"מ

מרחבת החניה נפנה מזרחה בשיבל המסומן בירוק ולאחר כ-200 מ' נפנה ימינה ונעלה למבנה חרב שלידו עץ תמר ועץ חרוב גדול. זוהי חורבת עראק חיאן (1). נמשיך לצעוד בשביל המסומן בירוק ונגיע סמוך לחציבה בסלע של פתח ריבועי המוביל למערת קבורה. הביקור במערה אסור, אך נוכל לראות כי חציבת המערה הופסקה באמצעה. מכאן השביל עובר ליד סדרה של מערות קבורה מרשימות: מערת העמודים (2), מערת קבורה מימי בית שני (3) ומערת הבוקרניום (4). כמה צעדים אחרי מערת הבוקרניום, השביל המסומן בירוק מגיע ל"אוכף בורגין" – מקום שבו צומת שבילים. להולכי רגל יש שתי אפשרויות הליכה מכאן: א. להמשיך בשביל קצר המסומן באדום היישר למרכז האתר ולמחילות המסתור. ב. להמשיך בשביל המסומן בכחול, שביל ארוך מעט יותר, המוביל למערות הפעמון ולתצפית מראש חורבת בורגין. אנו נמשיך בשביל המסומן בכחול. נגיע תחילה לשרידי ברכת מים ישנה (5) ולאחריהם למערת פעמון (6). מהמערה נעלה לתצפית מראש חורבת בורגין (7). השביל המסומן בכחול יורד דרומה מראש התל, עובר ליד משוכת צבר ומגיע לכניסה לאזור נרחב שנחשף בחפירות ארכאולוגיות (8). באזור זה יש פתחים למחילות מסתור (9). לאחר שנצא מהמחילות, נצעד במורד השביל המסומן בכחול חזרה לנקודת המוצא. בדרך נחלוף על פני גת חצובה (10) ועל פני עץ חרוב גדול, מהיפים בשפלת יהודה. מיד אחרי העץ נגיע לרחבת החניה שבה השארנו את הרכב.

הוראות הגעה

נקודת התחלה: רחבת החניה של חורבת בורגין. מכביש 38 נכנסים בכביש הגישה למושב צפרירים ומיד פונים ימינה לדרך סלולה המובילה לאתרי פארק עדולם-צרפת (סימון ירוק). לאחר כ-1.4 ק"מ, נכנסים בשער הפארק, שבו מפות מידע על מסלולי טיול בסביבה. כ-700 מ' משם חולפים על פני חניון דרך, אחר כך על פני הכניסה לחורבת מדרס ואחר כך על פני הפנייה לחורבת עתרי ולתל עדולם (מסומנת בכחול). ממשיכים בדרך המסומנת בירוק ומגיעים לצומת שבצדו עץ חרוב גדול. פונים שמאלה לפי הסימון הכחול, נוסעים עוד כ-800 מ' וחונים ברחבת החניה של חורבת בורגין. מרחק הנסיעה הכולל הוא כ-7.5 ק"מ. נקודת סיום: בנקודת ההתחלה

טיול לאחר גשם

כן

מוגבל מחשש לשיטפונות

מאושר לטיול בעומס חום

תשלום

חשוב לדעת

מגבלות: ביקור במערות הדורשות קטעי זחילה קצרים וירידה ועלייה בין מפלסים חצובים אינו מתאים למי שחושש ממקומות סגורים. דגשי בטיחות: 1. אין לסטות מהשביל המסומן. 2. אין להיכנס למערות שאינן מסומנות ושאינן מתוארות במסלול.