מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך

משרד החינוך

חדר המצב של משרד החינוך חדר המצב פעיל 24 שעות ביממה

חזרה לקטלוג

קרית יערים, אבו גוש - מפגש תרבויות בארץ ישראל (השביל של"ח-מ)

שתפו עמוד:
סוג מסלול: מאגר מסלולים

תיאור המסלול

אורך המסלול: כ - 2 ק"מ

תחילת המסלול ברחוב הרב א' גורדון, בגן כרמלה (0). משם ממשיכים לרחוב אברהם, וממנו לרחוב יצחק ,25 לבית הכנסת (4). משם הולכים מאה מטר מזרחה ועולים במדרגות לכיוון בית ההחלמה ליולדות הנמצא ברחוב צר. הולכים כ406- מטר בכיוון צפון-מערב עד לרחוב הגר"א, משם ממשיכים מערבה מרחק של 156 מטר עד מעגל תנועה, ובו פונים צפונה והלכים כ456- מטר עד ליציאה מהיישוב.
כאן אפשר לערוך תצפית על יישובי האזור (0). ממשיכים על כביש 125 בכיוון צפון מזרח 556 מטר עד מעגל תנועה.לעולים למנזר "גבירתנו של ארון הקודש" ממשיכים 166 מטר צפונה ברחוב נוטרדאם אל המנזר (2), מאה מטר מזרחה ממעגל התנועה נמצא מבנה המשטרה הבריטית (1). ממשיכים 466 מטר מזרחה לרחוב היסמין ויורדים בו כ- 156 מטר עד סופו, עד לבית הקברות. הולכים בצמוד למעונות הנזירים והנזירות (מצד ימין שלכם),פונים דרומה לרחוב מחמוד ראשיד והולכים בו 456 מטרים עד למנזר הבנדיקטיני (/). מיציאה מהמנזר ממשיכים דרומה חמישים מטרים אל מסגד הכפר – נבי עוזייר (7) צמוד לקיר המנזר. מחוץ למסגד, ברחובות היישוב, אפשר לקיים מפגש עם התושבים (8). חוזרים לחנייה שבפתח המנזר ונוסעים עד לבית הקברות בקריית-ענבים (9).

הוראות הגעה

נקודת התחלה: בית כנסת, נ"צ 00156024666.
נקודת סיום: בית הקברות הצבאי בקריית-ענבים, נ"צ 00506024266, או במסגד שבמרכז הכפר.

טיול לאחר גשם

כן

מוגבל מחשש לשיטפונות

לא

מאושר לטיול בעומס חום

לא

תשלום

אתרים בתשלום: נהוג לתת תרומה או תשלום לפי בקשת המרצה עבור הרצאה בבית הכנסת שניתנת על-ידי חברי הקהילה.
טלפונים: לתיאום מרצה ולכניסה לבית הכנסת – הרב רותם גרניט: 057-6008022, במנזר הבנדיקטיני – אוליבייה: 052-6342423, האימאם, השייח' ר'אהד נאג'י: 054-3425392. קישור לאתר משרד התיירות, דרכי תקשורת למנזר

חשוב לדעת

מגבלות: יש לתאם מראש כניסה לבית הכנסת או לישיבה, יש לתאם כניסה למנזר להתחלת פעילות לפי שעות הביקור –מ8:00- עד 10:30 – ולא בשעות התפילה. יש לצאת מהמסגד לפני תחילת תפילת הצהריים, קרי – יציאה מהמסגד בחורף בסביבות. 10:45 כך שהסיור תלוי בזמני הביקור וכן באורך היום המשתנה והמשפיע על זמני התפילות. המסגד פתוח בדרך כלל, אך יש לתאם כניסה אליו מראש על-פי בקשת התושבים. מאחר שהיש""מ מתקיים על פני שטח קטן, אפשר לשנות את סדר הביקור באתרים.
לבוש – לבוש צנוע, במסגד יש חובה להוריד נעליים, והבנות מתבקשות לכסות את הראש מתוך כבוד למנהגי המקום.

דגשי בטיחות: יש להקפיד על הליכה על המדרכות ועל חצייה בטוחה. מדובר בהליכה לצד כבישים המחברים יישובים – כבישים בין-עירוניים. בכניסה לכפר, מהמשטרה הבריטית בדרך היורדת למרכז הכפר, אין מדרכות כלל.

הדרך כולה היא ירידה מתונה למעט ירידה תלולה בתוך אבו-גוש מתחנת המשטרה הישנה ועד למנזר – בקטע זה אי-אפשר להשתמש בכיסאות גלגלים.