מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך

משרד החינוך

חדר המצב של משרד החינוך חדר המצב פעיל 24 שעות ביממה

חזרה לקטלוג

נחל קטיע פארק נשר - מכלול נופאדם בארץ ישראל (השביל של"ח-מ)

שתפו עמוד:
סוג מסלול: השביל של"חם

תיאור המסלול

אורך המסלול: כ - 2 ק"מ

תחילת הסיור במגרש החנייה. פונים שמאלה, יורדים במדרגות לכיוון הפרגולה שמשקיפה על גינת המשחקים, ממשיכים בשביל המסומן בירוק לכיוון האנדרטה לחייל אורי בינמו ז"ל – שביל אורי, ממשיכים כמה מטרים עד לשולחנות הפיקניק שמתחת לאורנים הקנריים. מכאן ממשיכים בשביל המסומן בירוק עד לפיצול שבילים – שביל מסומן בירוק ושביל מסומן בכחול. פונים דרומה )שמאלה( בשביל המסומן בכחול, ויורדים אל ערוץ הנחל. פונים מערבה אל שביל בין קבוצת עצי חרוב, ואחרי כעשרה מטרים מגיעים אל המערה הקרסטית. ממשיכים לכיוון מערב, ואחרי כחמישים מטרים מתחברים שוב אל השביל המסומן בירוק )הסימון הכחול מסתיים(. ממשיכים בשביל לכיוון מערב, אחרי כחמישים מטרים, מגיעים להצטלבות של שבילים המסומנים בשחור ובירוק. פונים שמאלה לכיוון דרום ועולים בשביל המסומן בירוק. עוברים בסבך של חורש ים-תיכוני וממשיכים עד לסוף העלייה, עד לרחבה שבה סככה ומקומות ישיבה הצופה לכיוון צפון. ממשיכים בשביל המסומן בירוק עד לגשר התלוי הראשון. עוברים על גבי הגשר ומגיעים לדרך עפר, פונים מזרחה אל שביל המסומן בשחור לכיוון החניון שבו התחלנו את המסלול. באמצע שביל העפר עוצרים לקיום מעגל של"ח וסיכום. אפשרות נוספת: בתחנה מס', בהצטלבות השביל המסומן בירוק והשביל המסומן בשחור, אפשר להמשיך מערבה בשביל המסומן בשחור וללכת בו עד לגשרון קטן הפונה מזרחה ועובר מתחת לגשרים התלויים. עולים על הגדה הצפונית ומגיעים לשביל עפר המוביל לגשר התלוי השני, עולים על גבי הגשר וחוצים אותו )דרומה(. הולכים בשביל מזרחה עד לגשר התלוי הראשון, חוצים את הגשר וחוזרים אל דרך העפר המסומנת בשחור, וחוזרים לחניון שבו התחלנו את המסלול.

הוראות הגעה

נקודת התחלה: נ"צ ,55245/24245 בנשר, ברחוב החרוב, אחרי כ477- מ' נכנסים לחניון הפארק) מגרש החנייה של פארק(, למסלול מעגלי. נקודת סיום: מגרש החנייה של הפארק )חוזרים לנק' ההתחלה(.

טיול לאחר גשם

לא

חשוב לדעת

דגשי בטיחות:

1. אין להיכנס לעומק המערה (מעבר לחדר הראשון) ללא פנס.
  2. אין לקפוץ על הגשרים התלויים או לטפס מעליהם.