מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך

משרד החינוך

חדר המצב של משרד החינוך חדר המצב פעיל 24 שעות ביממה

חזרה לקטלוג

נס הרים לחורבת בית עתאב (נופי מולדת)

שתפו עמוד:
סוג מסלול: נופי מולדת

תיאור המסלול

אורך המסלול: כ - 5.4 ק"מ

בפארק עצמאות ארצות הברית (1), נמצא מרכז שדה ויער נס הרים (2). דרך עפר מסומנת בסימון ירוק פונה דרומה משער המרכז ונמשכת לאורך גדר המרכז. לאחר  כ-300 מ', הדרך מתרחקת מהגדר ויורדת במדרון שבו נשמר החורש היפה המאפיין את הרי ירושלים. לאחר כ-600 מ', הדרך מגיעה לכתף הצפונית של נחל דולב. כאן פונים שמאלה לגרם מדרגות עץ. מגמת פנינו היא ח'רבת בית עתאב, המתנשאת על הגבעה שמעבר לנחל. חציית הערוץ כאן קשה, ולכן ממשיכים בשביל המטפס מתונות במעלה הנחל. לרוחב הערוץ עומדות טרסות ישנות, וביניהן נטועים כרמי גפנים.
בדרך, מימין לשביל, נראים שרידי מבנה חרב: קיר אבן ובו חלון המשקיף על הנחל. כ-500 מ' מהמבנה, השביל חוצה את נחל דולב (ואדי א-דילבה).
בקצה הדרומי של הטרסה, עוברת דרך המסומנת באדום. הליכה שמאלה בדרך זו תוביל לחניון נס הרים. נפנה בה ימינה ונגיע עד מהרה לעין חוּד (3) – מעיין קטן ונחמד המוקף עצי תאנה וזית.
השביל המסומן באדום עולה מהמעיין לראש ח'רבת בית עתאב (4), שם יש נקודת התצפית מרהיבה. נחזור בשביל המסומן באדום דרך עין חוד לחניון נס הרים. ליד החניון, מצדו המזרחי של כביש 3866, נמצא מוקד מידע בר גיורה (5) ובו תחנת מידע. מהתחנה יוצא שביל טיול הנגיש לאנשים שלהם מוגבלויות – שביל נופי נחל שורק (6).

הוראות הגעה

נקודת התחלה: מרכז שדה ויער נס הרים. כניסה מכביש 3866 (בין סימני ק"מ 7-8)
נקודת סיום: חניון נס הרים, כביש 3866 (בין סימני ק"מ 10-9)

טיול לאחר גשם

תשלום

לא

חשוב לדעת

דגשי בטיחות: 1. אין לסטות מהשביל המסומן. 2. אין לשוטט בחורבה למעט בנקודת התצפית. 3. אין להיכנס למערות ולבית המעיין.